Mckenzie therapie voor lage rugklachten en dry needling

dry needling goes burgh-haamstede

Inge kasius en Richard Schouten hebben de afgelopen maanden weer nieuwe cursussen gevolgd. Inge heeft de opleiding dry needling gedaan. Hiermee heeft de praktijk weer een extra mogelijkheid gekregen om pijnklachten beter en effectiever te kunnen behandelen. Dry needling kan voor veel pijnklachten gebruikt worden waarbij de oorzaak van de pijn in de spier zit. Om dit te bepalen zal de fysiotherapeut altijd eerst een onderzoek moeten doen en zonodig een proefbehandeling om met absolute zekerheid te kunnen zeggen dat dry needling de aangewezen methode is om de pijn  te behandelen. Vaak zal dry needling gebruikt worden in combinatie met andere behandelmethoden eventueel in combinatie met andere collega’s. Op die manier is de kans het grootst dat de behandeling goed zal helpen, ook op de langer termijn.

Richard Schouten heeft de opleiding Mckenzie therapie voor lage rugklachten gevolgd. De McKenzie therapie kan een effectieve manier zijn om snel met simpele oefeningen de rugpijn te verhelpen. McKenzie therapie bestaat al vele jaren en de cursus wordt over de gehele wereld aangeboden. Vanwege de goede resultaten van deze therapie is Mckenzie therapie een belangrijke pijler in de behandeling van lage rugklachten binnen Fysio For You. De andere belangrijke therapieën voor lage rugklachten zijn oefentherapie, manuele therapie en Origene binnen Fysio For You. Naast Richard Schouten heeft ook Inge Kasius deze opleiding gevolgd. Zij kunnen beoordelen of Mckenzie therapie het meest geschikt is voor uw rugklachten.